65221138 - 65266959 - 09122610233
آکادمی پیشرو - اعطای گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای - شهریار خ ولیعصر بعد از بانک کشاورزی انتهای بن بست گلپونه مجتمع تیبا

صفحه اصلیبرنامه نویسیسی پلاس پلاس

دپارتمان برنامه نویسی


سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس ++C چیست؟

زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس C++ Programming training یکی از پایه های مهم برنامه نویسی است++C برنامه ای همه منظوره و عمومی است که هم اکنون در سطح وسیعی از علم کامپیوتر استفاده می شود و مفاهیم شی گرایی وراثت و چندریختی را بیان می کند. تمام نرم افزارهایی که به صورت روزمره در ویندوز با آن ها  کار می کنیم توسط زبان مادر سی و سی پلاس پلاس نوشته شده اند و در صنعت خودروسازی، فضایی، معماری، بانکی، کنسول بازی و … کاربرد دارند. هدف این فرادرس آموزش ++C در دو بخش معرفی دستورات و ساختمان داده و بیان مفاهیم شی گرایی است.

زبان سی پلاس پلاس زبانی شی گرا است که از سال 1983 منتشر شد . در اکثر دانشگاه های کشور به عنوان درس مبانی کامپیوتر و برنامه سازی اراءه می شود .

یادگیری یک زبان برنامه نویسی دید ما را به علم کامپیوتر بسیار گسترده تر می کند. از طرفی برنامه نویسی نحوه فکر کردن را به ما می آموزد. عمومیت زبان C++‎ در میان زبان های برنامه نویسی بسیار بالا است و می تواند به عنوان اولین زبان نیز یاد گرفته شود و به پیش نیاز دیگر احتیاج نباشد.

برنامه نویسی به زبان C++‎ نسبت به C دارای قدرت بیشتری است. کارهایی می توان انجام داد که در C برای انجام آن ها (در صورت امکان) زحمت بیشتری نیاز است. زبان C++‎ در دو قسمت آموزش داده می شود. در قسمت اول (همین مجموعه) دستورات و ساختمان داده ها معرفی می شود و در قسمت دوم مفاهیم شی گرایی آموزش داده خواهد شد.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب

  • درس اول: انواع داده ها، انواع عملگرها، دستورات cin و cout
    • دستور cin و cout و مفاهیم انواع داده ها و عملگرها
  • درس دوم: ساختارهای تصمیم (if, Switch)
    • دستور if
    • دستور Switch
  • درس سوم: ساختارهای تکرار (for, while, do while)
    • دستور for
    • دستور while
    • دستور do while
    • حلقه های تو در تو
  • درس چهارم: تابع
    • مفاهیم اولیه تابع
    • مفهوم Global
    • تابع با مقدار پیش فرض
    • تابع Inline
    • فراخوانی با مقدار و با ارجاع
    • سر بارگذاری تابع (Function Overloading)
    • قالب (Template)
    • تابع بازگشتی
    • مفهوم Namespace
  • درس پنجم: آرایه
    • آرایه یک بعدی
    • آرایه و تابع
    • جستجوی خطی
    • مرتب سازی حبابی
    • جستجوی دودویی
    • محاسبه میانگین، میانه و مد
    • آرایه و استاتیک
    • آرایه ۲ بعدی
  • درس ششم: اشاره گر
    • اشاره گر
    • اشاره گر به اشاره گر
    • اشاره گر و آرایه ها
    • آرایه ای از اشاره گرها به آرایه
    • اشاره گر به آرایه ۲ بعدی
    • اشاره گر به آرایه ۳ بعدی
    • اشاره گر به تابع
    • آرایه ای از اشاره گرها به توابع
    • اشاره گر به تابع به عنوان پارامتر تابع دیگر
    • پاس کردن آرگومان ها از طریق اشاره گر
    • اشاره گر Void
    • دستور New, Delete
    • آرایه پویا
    • درج آرایه در داخل آرایه
    • مرتب سازی انتخابی (Selection Sort)
    • ادغام دو آرایه مرتب
    • مرجع (Reference)
    • محاسبه ریشه های معادله درجه ۲
  • درس هفتم: رشته
    • توابع کار با رشته
    • cin.get, cin.putback, cin.peek cin.ignore, atoi, atof,atoll, islower, toupper, isalpha,isdigit, isalnum, strcpy strncpy, strcat, strncat, strcmp, strchr,strtok, strstr, strtol strtod, strtoul, strspn, strcspn, memset, memcpy, memcmp, memmove, strlen
    • آرایه ای از رشته ها
    • مرتب سازی رشته ها
  • درس هشتم: نوع شمارشی، استراکچر، یونیون
    • نوع شمارشی
    • استراکچر (Structure)
    • آرایه از استراکچر
    • اشاره گر به استراکچر
    • ارسال استراکچر به تابع
    • تابع با خروجی استراکچر
    • ارسال استراکچر به تابع (به عنوان مرجع)
    • ارسال استراکچر به تابع (به عنوان اشاره گر)
    • کپی کردن استراکچر
    • حل ۵ مثال
    • یونیون (Union)
  • درس نهم: فایل
    • مفاهیم اولیه
    • خواندن و نوشتن در فایل باینری
    • خواندن و نوشتن رشته
    • دستور Append
    • دستور Read, Write
    • دستورهای tellq, tellp, seekq, seekp
  • درس دهم: حل چند مثال
    • مرتب سازی درجی
    • مرتب سازی انتخابی
    • مرتب سازی ادغامی
    • برج هانوی
    • لیست پیوندی
    • درخت جستجوی دودویی
    • بازی Tic-tac-toe
    • بازی Snake
مفید برای رشته های
  • کامپیوتر
  • IT
  • برق
  • مکانیک