65221138 - 65266959 - 09122610233
آکادمی پیشرو - اعطای گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای - شهریار خ ولیعصر بعد از بانک کشاورزی انتهای بن بست گلپونه مجتمع تیبا

صفحه اصلیبرنامه نویسیآموزش سی شارپ

دپارتمان برنامه نویسی


آموزش سی شارپ

آموزش سی شارپ

سی شارپ چیست؟

امروزه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C) به دلیل سادگی در یادگیری و امکاناتی که دارد بیش از پیش مورد توجه برنامه نویسان قرار گرفته است. ما در این فرادرس، قصد داریم تا زبان سی شارپ را از ابتدایی ترین موارد، شروع کرده و تا پیشرفته ترین موارد، آموزش دهیم تا اگر شما هیچ آشنایی قبلی هم با این برنامه نویسی نداشته باشید، با دیدن این آموزش، در کوتاه ترین زمان ممکن، تبدیل به یک برنامه نویس سی شارپ شوید.

فهرست سرفصل ها و مباحث مطرح شده :
  • درس یکم: مفاهیم اولیه سی شارپ، متغیرها، ثوابت
    • انواع زبان های برنامه نویسی
    • زبان ویژوال سی شارپ
    • معرفی محیط سی شارپ
    • الگوی یک برنامه ساده به زبان سی شارپ (#C)
    • انواع داده ها
    • متغیر چیست؟
    • تعریف متغیر
    • نوع متغیر
    • مقداردهی متغیر
    • نشان دادن محتوای متغیرها بر روی خروجی
    • نام گذاری متغیر
    • تعریف ثوابت
    • تبدیل انواع
  • درس دوم: کار با محیط فرمی و معرفی کنترل ها
    • واسط گرافیکی کاربر
    • ایجاد پروژه
    • معرفی جعبه کنترل
    • رویدادهای مختلف ماوس و صفحه کلید در سی شارپ
    • معرفی خصوصیات فرم و کنترل های مختلف (Text box ,Label ,Button ,Checkbox ,Combo box)
    • کار با کنترل Timer و Progress bar در قالب پروژه فرم اسپلش (Splash) یا لودینگ (بارگذاری فرم)
    • کار با کنترل MenuStrip و دیالوگ ها (ColorDialog ,OpenFileDialog ,SaveFileDialog ,FontDialog) در قالب پروژه Notepad
    • کار با کنترل ContextMenuStrip برای ایجاد منوی راست کلیک در پروژه
    • استفاده از کامپوننت ها در سی شارپ
    • نحوه اضافه کردن کامپوننت های مختلف به سی شارپ
  • درس سوم: عبارت ها، عملگرها و دستورات شرطی
    • عبارت های محاسباتی
    • عبارت های منطقی (Logical) یا بولین (Boolean)
    • نوع داده کاراکتری
    • نوع داده رشته ای
    • عملگرهای ریاضی یا حسابی
    • عملگرهای افزایشی و کاهشی
    • عملگرهای مقایسه ای
    • دستورات شرطی if و if-else
    • دستور Break
    • عملگرهای منطقی
    • دستور Switch
  • درس چهارم: حلقه ها، آرایه ها، متدها و کلاس ها
    • دستورات حلقه شرطی while
    • دستورات حلقه شرطی do while
    • دستور حلقه for و حلقه for تودرتو
    • کلاس چیست؟
    • نحوه تعریف و استفاده از کلاس
    • متد چیست؟
    • استفاده از متدهای آماده
    • آرایه ها
    • مرتب کردن داده های یک لیست
    • عمل جستجو در لیست
    • تولید اعداد تصادفی
    • حلقه foreach
    • کلاس Array
      • STRING
  • درس پنجم: کار با فایل ها و استریم ها
    • مفهوم فایل و دایرکتوری (Directory)
    • کار روی پوشه ها
    • ورودی – خروجی فایل
    • کلاس فایل استریم (Stream)
    • خواندن و نوشتن در فایل
  • درس ششم: تکنولوژی ADO.NET در سی شارپ
    • نحوه برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی از طریق ADO.NET
    • ذخیره اطلاعات از طریق ADO.NET
    • حذف اطلاعات از طریق ADO.NET
    • ویرایش اطلاعات از طریق ADO.NET
    • جستجوی اطلاعات از طریق ADO.NET
  • درس هفتم: تکنولوژی Entity Framework در سی شارپ
    • نحوه برقرای ارتباط با بانک اطلاعاتی از طریق Entity Framework
    • ذخیره اطلاعات از طریق Entity Framework
    • حذف اطلاعات از طریق Entity Framework
    • ویرایش اطلاعات از طریق Entity Framework
    • جستجوی اطلاعات از طریق Entity Framework
  • درس هشتم: تکنولوژی LINQ to SQL در سی شارپ
    • اضافه کردن موارد مورد نیاز برای کار با LINQ به برنامه
    • نمایش اطلاعات درون DataGridView
    • بایند کردن (Bind) فیلدها به کنترل های روی فرم
    • ایجاد پروسیجرها (Procedure) برای انجام عملیات روی جداول
    • ذخیره اطلاعات در بانک اطلاعاتی به روش LINQ to SQL
    • حذف اطلاعات در بانک اطلاعاتی به روش LINQ to SQL
    • ویرایش اطلاعات در بانک اطلاعاتی به روش LINQ to SQL
    • جستجوی اطلاعات در بانک اطلاعاتی به روش LINQ to SQL
  • درس نهم: پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در سی شارپ
    • پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات از بانک اطلاعاتی Access
    • پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات از بانک اطلاعاتی SQL Server Express
    • پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات از بانک اطلاعاتی SQL Server Management Studio
  • درس دهم: کار با تصویر در بانک اطلاعاتی در سی شارپ
    • ذخیره تصویر در بانک اطلاعاتی
    • جستجوی تصویر ذخیره شده
    • ویرایش تصویر
  • درس یازدهم: گرافیک در سی شارپ
    • فضاهای نام مربوط به گرافیک
    • رسم اشکال گرافیکی
    • کار با تصاویر گرافیکی
    • کار با کنترل PictureBox

 مفید برای رشته های

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی نرم افزار
  • مهندسی فناوری اطلاعات (IT)